چطور می‌توان از سحر و جادو در امان ماند؟ باید و نبایدهای تعامل با کودکان چاق انتشار جزئیات جدید از پرونده دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای معصومه شکوری، ناظر داوری فینال لیگ قهرمانان زنان آسیا ماجرای مخفیانه زنان یک روستا که سوژه شد نگاهی به زندگی و خدمات مادر علم زنان و مامایی ایران ویدئو | فراخوان ثبت نام بیمه اجتماعی رایگان ویژه مادران صادر شد + لینک ثبت نام سرطان تخمدان؛ یکی از علل شایع مرگ و میر زنان نقش مهم ماما در کاهش مرگ و میر مادران و کودکان ویدئو | گفتگوی آزاد با دختران در خودرو ون پلیس زنان با ورزش در میانسالی می‌توانند سال‌های بدون فعالیت خود را جبران کنند چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟ گذری بر تاریخ مامایی در ایران | قصه قابله روسی در مشهدِ یک قرن پیش ۱۵ هزار زوج مشهدی امسال در طرح «باهم» ثبت‌نام می‌شوند حواشی یک بازی و توهین به زنان کام همه را تلخ کرد | روز سیاه فوتبال سابقه شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه ۴۰ برمی‌گردد شاخصه‌های سبک زندگی مشترک از منظر امام صادق (ع) معرفی کتاب | حسنیه در دربار هارون، شرح مناظرات بانویی از شاگردان امام صادق(ع) بهره‌مندی بانوان زائر و مجاور از کارگاه‌های مشاوره آموزشی قرائت قرآن کریم چه کار کنیم فرزندمان چاق نشود؟
سرخط خبرها
نخستین دوره آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران در مشهد برگزار شد

نخستین دوره آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی خواهران در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۹۷۶۵۴
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
مدير ستاد هماهنگي کانون هاي مساجد خراسان رضوی گفت: راه اندازی کانون‌های تخصصی خواهران در جهت اعتلای کارکرد تربیتی مسجد و ارتقا نقش بانوان در عرصه حکمرانی فرهنگی است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام حسن افکار در نخستین دوره آموزشی ویژه مدیران کانون‌های تخصصی خواهران استان خراسان رضوی که عصر امروز در مدرسه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) مشهد برگزار شد اظهار کرد: این رویداد با حضور ۶۰ نفر از مدیران زن کانون های فرهنگی مساجد برگزار شد.

حجت الاسلام افکار با بيان اينکه مساجد در طول تاریخ اسلام محور جامعه اسلامی بوده و نقش زنان نیز در این مسیر بر کسی پوشیده نیست افزود: مهمترین هدف برگزاری کانون‌های تخصصی بانوان در مساجد تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری در بستر مسجد تراز اسلامی است. همچنین الگوسازی، انتقال تجربیات و توانمند سازی مدیران کانون های تخصصی خواهران، تقویت شبکه های بانوان در بستر کانون های فرهنگی هنری مساجد و ارتقای سطح توانمندی خواهران عضو کانون ها از طریق آموزش علمی، هدفمند و روزآمد از دیگر اهداف کانون‌های تخصصی بانوان است. 

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه ابلاغی ستاد کشوری بیش از ۹۰کانون تخصصی خواهران باید در استان تاسیس شود.

مدير ستاد هماهنگي کانون‌های مساجد خراسان رضوي خاطرنشان کرد: کانون‌های تخصصی خواهران وظیفه ارائه الگوهای موفق و تربیت دختران در تراز انقلاب اسلامی را دنبال خواهند کرد و ماموریت ها و امور ویژه حوزه بانوان و خانواده را عملیاتی می کنند.

دکتر سلطانی نژاد از اساتید دانشگاه در بخش دیگری از این رویداد با بیان شاخصه‌های کار فرهنگی و اولویت های امروز در عرصه بانوان و خانواده، گفت: امروز بايد در عرصه مجاهدت فرهنگی اولویت کار را بر شبکه سازی و کار تیمی استوار کنیم.

سلطانی نژاد با اشاره به حوادث تلخ سال گذشته افزود: باید در عرصه کار تربيتي بصورت جدی و با برنامه منسجم و دقیق و عالمانه وارد میدان شویم. شبکه بانوان پیشران در مساجد باید با نگاه به بیانیه گام دوم شکل بگیرد و دراین عرصه به نوآوری و خلاقیت بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم.

گفتنی است این نشست یک روزه اولین مرحله از دوره‌های توانمندسازی مدیران کانون های تخصصی خواهران است و بعد از برگزاری دوره مجازی، همایش بزرگ بانوان فاطمی در دهه دوم فاطمیه در تهران با حضور مدیران کانون های تخصصی خواهران سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.